Haal meer kliks vanuit je mailing [3 Tips]

Je mailing is de digitale deur uit. Veertig procent van je ontvangers opent. Maar dan volgt de volgende hobbel. Klikken ze ook? Dat hangt af van verschillende factoren. Eén ding is zeker: een ontvanger die niet geboeid is door wat je te melden hebt, haakt af en zal op geen enkele link klikken. En dat is voor veel organisaties juist waar het verzenden van een mailing om draait.

Een helder beeld van wie écht geïnteresseerd is in je mailing is dus belangrijk. Het cijfer dat hier iets over zegt, is de klikratio. Hieronder vertel ik wat de klikratio is, hoe je ‘m berekent en ik geef je drie tips om tot de klikratio te verbeteren.

Het begrip: klikratio

Alle kliks op jouw afbeeldinglinks, tekstlinks en CTA’s tellen mee voor de klikratio. Deze ratio bepaalt voor een deel het succes van je mailing. De klikratio geeft aan in hoeverre jouw doelgroep echt geboeid is door je content. Immers: nemen zij de moeite om de mailing niet alleen te lezen, maar ook een vervolgstap te ondernemen.

Hoe bereken je de klikratio?

De klikratio omvat het aantal ontvangers dat jouw mail opent én dat doorklikt. Het is een percentage dat op de volgende manier tot stand komt:

spotler_haal_meer_kliks_vanuit_je_mailing

Powered by WPeMatico

Aanbevolen artikelen