De kans is groot dat je je niet meer kunt herinneren wanneer je de laatste mailing ontving zonder visual. Dat is niet zo vreemd. Ruim driekwart van de marketeers geeft aan dat ze minimaal 70 procent van hun content aanvullen met een afbeelding. En in e-mail marketing ligt dat percentage nog hoger. Maar hoe kies je de juiste afbeelding voor je mailing? Dat vertel ik je aan de hand van een handig stappenplan.

Stap 1: Kies afbeeldingen die de tekst ondersteunen

De eerste stap is direct de belangrijkste. Zolang je de boodschap in je mailing kunt verduidelijken of versterken met een afbeelding, dan zit je goed. Maar plaats nooit lukraak afbeeldingen in je mailing alleen maar omdat je template dat dicteert. Uit eye tracking onderzoeken van de DDMA komt naar voren dat slecht aansluitende afbeeldingen zelfs afbreuk doen aan de positieve beleving van de mailing. En dit wil je natuurlijk voorkomen.

Hieronder zie je een goed voorbeeld van Toplenzen. Toplenzen waarschuwt voor het gebruik van carnaval lenzen, maar zonder de afbeelding begrijp je waarschijnlijk niet direct dat het gaat om die goedkope gekleurde partylenzen. Nu is het simpel: plaatje, praatje.

spotler-afbeeldingen-en-email-1-toplenzen

Powered by WPeMatico