André van Duin is het sterkste merk van Nederland

Niet een topsporter of volkszanger, maar de inmiddels al 71-jarige komiek André van Duin is de populairste Nederlander. Zelfs sportheld Max Verstappen kan niet tippen aan het ijzersterke imago van André van Duin. Zo blijkt uit alweer de zevende editie van het tweejaarlijkse Cultuursector Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Chantal Janzen en Guus Meeuwis nemen de tweede en derde positie in op de ranglijst van meest gewaardeerde cultuurmakers.

Waarschijnlijk onbewust volgt André van Duin perfect de regels van het bouwen van een sterk merk. Hij weet zich continu te vernieuwen en blijft zijn brede achterban verrassen,” aldus merkadviseur Hendrik Beerda. “Naast zijn succesvolle tv-optredens in Heel Holland Bakt en De Wereld Draait Door verraste hij de Nederlandse tv-kijker afgelopen jaar met zijn serieuzere rol in de serie Het geheim van Hendrik Groen. Ondanks de dalende kijkcijfers is televisie voor topmerken nog steeds hét medium om bij het brede publiek een sterk imago te kweken. De populariteitsgroei van Chantal Janzen heeft zij vooral te danken aan haar televisieshows.

Cultuurmakers

Top-10 van cultuurmakers met de sterkste reputatie in 2018 (+ positie in 2016), gerangschikt naar merkkracht (= gemiddelde van bekendheid, waardering en binding).

  1. (1) André van Duin
  2. (8) Chantal Janzen
  3. (2) Guus Meeuwis
  4. (7) André Rieu
  5. (4) Marco Borsato
  6. (5) Ilse DeLange
  7. (14) Carice van Houten
  8. (19) Jochem Myjer
  9. (12) Jeroen Krabbé
  10. (15) Armin van Buuren

    Powered by WPeMatico

    Aanbevolen artikelen