In de Dutchcowboys Daily vind je nieuwe, opvallende, leuke, interessante of niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, woensdag 7 maart 2018.

Coca-Cola stapt in de markt van alcoholische dranken

Het merk Coca-Cola, vorig jaar nog op de vierde plaats als het gaat om het grootste en meest waardevolle merk ter wereld, komt in Japan met een alcoholische drankje op de markt. Dit is bijzonder en is in de 125 jarige geschiedenis van The Coca Cola Company nog nooit voorgekomen.

Deze alcoholische drank komt voorlopig alleen in Japan op de markt en moet een alternatief worden voor bier. Veel jongeren in Japan (voornamelijk vrouwen) zijn gek op chu-hi, een koolzuurhoudend drankje, verkrijgbaar in teintallen smaken met een alcohol percentage dat tussen de 3 en 8 procent ligt. Coca Cola gaat nu een chu-hi lanceren in Japan wat wordt gemaakt van de sterk alcoholische drank shōchū en spuitwater.

Het is niet voor het eerst dat Coca Cola nieuwe dranken introduceert in Japan. In 2016 introduceerde ze ruim 100 verschillende dranken.

Coca Cola Nederland zegt dat er geen plannen zijn voor voor een alcoholhoudende drank. Ze geven wel aan dit jaar met 21 non-alcoholische nieuwe drankjes te komen. Allen zonder of met heel weinig suiker. Dit sluit aan om de toenemende vraag van de Nederlandse consument.

Israel-Manufacturing-Plant2

Powered by WPeMatico