Nieuwe God of War lijkt veelbelovend

Na zeven delen God of War was Kratos onderhand wel uitgeraasd. De hoogste tijd dus voor een andere richting, zo dacht SIE Santa Monica Studio. Een tijdje terug mochten we de eerste paar uur van de reboot spelen – en we liepen grotendeels optimistisch weg.

Voor God of War veteranen zal het wennen zijn, de nieuwe, vaste invalshoek van de camera. Nu we alleen maar vlak over de gespierde schouders van Kratos naar de wereld kijken, vroegen we ons af of dat wel ging werken. De serie kennen we voornamelijk van de hectische en spectaculaire gevechten. Raken we door het nieuwe zicht het overzicht niet kwijt?

Een lastige vraag, maar we blijven optimistisch. De eerste paar uur zat de camera ons niet of nauwelijks in de weg. God of War helpt je verder een handje door met kleursignalen te waarschuwen wat voor aanval er achter je rug gebeurt – en waar hij vandaan komt. Tevens heb je een knop om snel om te draaien. Is dat voldoende? We hopen het.

Het vechten verloopt in ieder geval nog steeds vloeiend, maar wel ietsje trager. Waarschijnlijk vanwege de camera. Kratos heeft zijn Blades of Chaos omgeruild voor een ijsbijl, waarmee hij zeer hard op zijn tegenstanders inhakt. Verder kan hij hem wegsmijten en terugroepen, ideaal voor tegenstanders van veraf en de regelmatig terugkerende puzzels.

Powered by WPeMatico

Aanbevolen artikelen