In een volgepakt conferentie centrum in Amsterdam kwamen veel mensen uit het bedrijfsleven bij elkaar om te luisteren naar sprekers tijdens de Big Data Analytics Europe event. Een event werd georganiseerd door Whitehall media.

Auteurs van het boek “The Chief Data Officer’s Playbook” Peter Jackson en Caroline Carruthers vertelden het volgende. “Heel veel bedrijven hebben geen Chief Data Officers (CDO) en als ze iemand aanstellen denken ze dat alle data problematiek in een keer is opgesteld”. Het is de CDO met relevante teamleden (en aanzienlijke inbreng van belangrijke stakeholders) die hen in staat zullen stellen maximale waarde te leveren, door de ruwe data te transformeren naar metagegevens (of slimme gegevens). Dit kan alleen succesvol zijn, als een eerste startpunt, als het bedrijf de CDO de juiste vragen stelt. CDO kan alleen succesvol zijn, wanneer de (hele) organisatie meedoet en deel gaat uitmaken van de reis.

KLM

Cosmando Byarugaba, Program Director, Big Data Program van Air France / KLM: “Building blocks met het werken met Big Data in combinatie met AI bestaat uit een visie, lange termijn strategie. Als je manager aan je vraagt: wat en hoeveel geld gaat het opleveren? Dan is dat een verkeerde vraag. Dat weten we pas als we ermee bezig zijn geweest. Bedrijven moeten in hun medewerkers geloven en ook de kans te geven om te experimenteren. Steun van je managers is hierin erg belangrijk. Dit was ook meteen de boodschap van alle bedrijven: werk agile, lean en experimenteer volop. Ook Alejandro Leon, director Lead architecture digital van Philips IT vertelde hetzelfde. Philips IT werkt met de principe: fail fast, react, learn en change. Release cycle willen ze verkorten.

agile-werken-2

Powered by WPeMatico