Een koninkrijk runnen is hard werk. Voor je het weet staat er opeens een vreemdeling uit een andere wereld in je koninklijke slaapkamer én wordt er tegelijkertijd een coup gepleegd. Het zit Evan niet mee in Ni no Kuni 2: Revenant Kingdom, maar zijn kinderlijke enthousiasme is ontembaar.

Onder het sfeertje en de prachtige grafische anime-stijl van de game, naar de grootmeesters van studio Ghibli, zit echter gewoon een flinke JRPG. De game is meer actiegericht dan zijn voorganger en veel andere games in het genre, en dat komt de game ook ten goede.

Gevechten zijn gewoon hack ’n slash, waarbij je een lichte en een zware aanval hebt, met wat speciale aanvallen erbij. Die speciale aanvallen kosten mana, wat je krijgt door gewone aanvallen. Zoals in goed JRPG-gebruik heb je ook een party van drie andere personages nog bij je waar je wanneer je maar wilt tussen kunt wisselen. Elk personage heeft natuurlijk weer zijn krachten en zwakten en kan bepaalde wapens wel of niet gebruiken.

De gevechten zijn doorgaans snel en niet al te moeilijk. De verschillende aanvallen die je hebt zorgt voor genoeg variatie om je bezig te houden, maar diepgang ontbreekt toch wel een beetje. Wat ook niet echt wil helpen is dat de ontwijk-rol niet lekker aanvoelt. Denk aan de rol in Dark Souls als je teveel equipment draagt. Het laatste stukje waarbij je personage weer rechtop gaat staan hapert een beetje. Daar is wel aan te wennen, maar een echte reden waarom het zo is (zoals in Dark Souls) ontbreekt hier.

Powered by WPeMatico