Bots as a Service: BAAS is een chatbot-abonnement voor bedrijven

Als je een bedrijf bent dat veel interactie heeft met haar klanten heb je misschien wel al zitten nadenken over het installeren van een chatbot. Die dingen zijn handig, want zo kun je een hoop elementaire en routinematige vragen over je bedrijf of je service al beantwoorden zonder dat je daar je callcenter (sorry, klantcontactcenter) mee moet belasten.

Chatbots worden zowel door klanten als door bedrijven goed gewaardeerd. Je hoeft als klant niet lang te wachten, je hebt snel antwoord op simpele vragen en uiteindelijk maakt het een bedrijf ook efficiƫnter omdat de ingewikkelde problemen door mensen kunnen worden opgelost, die daar ineens tijd voor hebben.

Maar ja, waar haal je zo’n chatbot vandaan? Zelf bouwen is waanzin en iemand eentje laten bouwen specifiek voor je bedrijf is duur. Het bedrijf e-office wil dat met Baas (Bots As A Service) wil dat oplossen door chatbots op abonnementsbasis aan te bieden. Daarmee zijn ze het eerste online platform in Nederland waar je als gebruiker binnen een paar minuten een eigen chatbot kunt bouwen.

Veel organisaties kennen de termen Artificial intelligence, machine learning en big data en willen graag de mogelijkheden voor hun organisatie daarvan ontdekken, maar zoeken naar een praktische manier om de eerste stappen te zetten

– Roland Hameeteman, directeur van e-office

Powered by WPeMatico

Aanbevolen artikelen