Een baan in de Communicatie? Dit zijn je mogelijkheden

Communicatie is een breed begrip en dat geldt ook voor de banen die je in die sector kunt krijgen. Het scala gaat van webredacteur via webcare naar dingen als digital storytelling, contentcreatie, social selling en overkoepelende online strategie. Wat is geschikt voor jou? En waar zou je eventueel nog iets aan je kennis kunnen bijspijkeren? Als je interesse hebt in dit werkveld valt er veel te leren, dat is een ding dat zeker is. Zorg dus dat als je dat gaat doen, je een betrouwbare partner hebt om het ván te leren.

Breng die boodschap

Als allround webredacteur of contentmanager moet je tegenwoordig meer kunnen dan alleen leuke teksten schrijven voor het web, ondanks het groot aantal banen in de sector. Je hebt expertise nodig over online leesgedrag, SEO, copywriting, usability én social media. Een sterk contentplan hoort daar ook bij, net zoals de daarbij behorende afspraken en werkprocessen. Digital Storytelling is daar trouwens een onderdeel van: dat gaat over het goed vertellen van je verhaal, waarbij het vooral belangrijk is dat je de juiste media gebruikt om dat verhaal te vertellen. Het verbinden van de juiste doelgroepen met de juiste platformen is een kunst op zich.

Als je in de webcare gaat ben je veel meer bezig met de klantervaring: het verhogen van de klanttevredenheid staat voorop en als er iets mis gaat is het jouw taak om te zorgen dat de reputatie van je werkgever niet de kliko in kan. Dan moet je dus bedreven zijn in crisismanagement en ook inzicht hebben in usability, oftewel gebruikersvriendelijkheid, zowel van de dingen waar je hulp bij biedt als je eigen systemen.

communicatie-profs

Powered by WPeMatico

Aanbevolen artikelen