In maart introduceerde Twitter een nieuwe aanpak om de toon van het openbare gesprek op het platform te verbeteren. Een belangrijk element dat nu aangepakt wordt zijn de zogenaamde “trollen.”

Troll-gedrag kan leuk, goed bedoeld en humoristisch zijn. Maar troll-gedrag kan ook het publieke gesprek op Twitter verstoren en afleiden, met name in gesprekken en binnen de zoekfunctie. Sommige van deze Tweets en accounts schenden dan ook het beleid van Twitter, waardoor actie ondernemen vereist is. Een ander deel schendt de regels niet, maar zijn wel stoorzenders in gesprekken tussen gebruikers.

Om dit in de juiste context te plaatsen; minder dan 1% van alle accounts vormt de meerderheid van de accounts die gerapporteerd worden. Een groot deel van deze gerapporteerde accounts schendt daarentegen de regels van Twitter niet. Hoewel de accounts in totaal niet een grote hoeveelheid zijn, hebben deze accounts wel een onevenredig grote – en negatieve – invloed op de ervaring van mensen op Twitter. De uitdaging is daarom: hoe kan Twitter proactief omgaan met disruptief gedrag, wat niet de regels schendt maar wel een negatieve invloed heeft op de toon van een gesprek.

Powered by WPeMatico