Content met maximale impact: zo maak je succesvolle digitale publicaties

Consumenten van vandaag de dag verlangen naar content die digitaal is, fijn wegleest en bovendien altijd én overal toegankelijk is. Papier, pdf’s en statische websites voldoen daarom niet langer aan de wensen van de moderne consument. Er is een duidelijke behoefte aan een ander soort medium. Een digitaal medium dat content niet alleen verhalend presenteert, maar ook visueel aanspreekt en op ieder apparaat goed leesbaar is. Interactieve digitale publicaties zijn hiervoor de oplossing. In een eerder artikel spraken we hierover met Daan Reijnders, CEO en co-founder van Instant Magazine (één van de beste tools om digitale publicaties mee te creëren).

De voordelen van interactieve digitale publicaties

Een digitale publicatie heeft veel voordelen ten opzichte van alternatieven zoals pdf, een website of een printuiting. We zetten ze voor je op een rij.

  • Responsive: digitale publicaties zijn volledig responsive wat betekent dat de content zich automatisch aanpast op basis van de grootte van het scherm waarmee het bekeken wordt. Zo is de content voor iedereen altijd perfect leesbaar.

  • Perfecte lineaire lezerservaring: een digitale publicatie combineert de techniek van een website en biedt de overzichtelijkheid en aantrekkelijkheid van een magazine, met een perfecte lezerservaring op ieder apparaat.

  • Rijk aan beeld: digitale publicaties hebben veel meer ruimte voor beeld, waardoor je gemakkelijk meer context aan je content geeft. Tekst ondersteunt beeld, in plaats van andersom.
whitepaper-instant-magazine

Powered by WPeMatico

Aanbevolen artikelen