Nest maakte vandaag bekend dat ze hun slimme deurbel, de Nest Hello, ook in Nederland gaan verkopen vanaf nu. Je kunt het apparaat via de Nest site al bestellen voor 280 euro en dan ben je 13 juni één van de eersten die het ding kan (laten) ophangen.Met de Hello kun je zoals bij meer slimme bellen met een ingebouwde camera kijken wie er voor de deur staat . Als er iemand aanbelt krijg je een notificatie op je telefoon en via de app kun je dan ook praten met die persoon.

Nest zegt zelf dat de HDR camera veel aandacht heeft gekregen zodat je altijd iets kunt zien, zelfs met direct zonlicht tegen en in het donker. De camera met een gezichtsveld van 160 graden zou dus altijd moeten kunnen zien wie er voor de deur staat. Je kunt ook ‘stiltetijd’ instellen, als er bijvoorbeeld iemand slaapt thuis. Dan gaat de bel niet fysiek, maar krijg je alleen een notificatie op je app dat er iemand voor de deur staat. Of heel veel notificaties, als de mensen voor de deur niet doorhebben dat de bel niet kapot is.

Zelf praten en terugkijken

De Hello biedt ook de mogelijkheid om vooraf ingestelde boodschappen uit te spreken. Dan kan de bel tegen de postbode zeggen dat het pakketje bij de buren afgegeven mag worden, of tegen iemand zeggen waar je mee afgesproken hebt dat je er zo aan komt omdat je een boodschap moest doen.

De app houdt automatisch bij wie er voor de deur stond en je kunt zonder extra kosten tot drie uur terug kijken in de app. Als je meer wilt zien moet je een abonnement afsluiten dat Nest Aware heet. Daar kun je vijf, tien of dertig dagen terugkijken voor respectievelijk vijf, tien of dertig euro per maand. Als je per jaar betaalt krijg je twee maanden korting. Als je Nest Aware gebruikt krijg je ook gezichtsherkenning in het pakket: dan kan de Hello bekende gezichten ‘opslaan’ en je waarschuwen als er een bekende voor de deur staat.

Powered by WPeMatico