Nu dat Instagram’s IGTV gelanceerd is kun je als merk, influencer of gewoon amateur beginnen te brainstormen over hoe je dat zou kunnen gebruiken. Er van uitgaande dat je niet meteen een uur aan video krijgt maar het met tien minuten per video moet doen zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om leuke video’s te gaan plaatsen op het nieuwe platform.

Een voordeel daarbij is dat het verticale formaat zich niet heel erg leent voor zwaar geproduceerde video’s. Dat is ook niet de bedoeling: gewoon lekker via je mobiel iets opnemen is goed genoeg. Hier zijn een aantal dingen die je vrij makkelijk kunt maken op IGTV:

1. Introducties

Dit is hét moment om een goede introductie voor je merk of jezelf op te nemen, eentje die duidelijk aangeeft waar je kanaal voor staat en wat mensen van je kunnen verwachten. Als je meer volgers wilt is dit een essentieel onderdeel van je kanaal. Dit is de enige video waarbij je misschien ook wel wat editwerk wilt doen, al is het maar om relatief snel te laten zien wat er allemaal te vinden is bij jou of je merk.

Screenshot_20180620-204119_Instagram

Powered by WPeMatico