Websitebezoekers willen steeds meer controle hebben over hoe content wordt gebruikt en beleefd. Daarom is het goed om eens na te denken over de visuele content van jouw website. Een manier om jouw gebruikers een unieke ervaring te geven is door het implementeren van Virtual Reality. Benieuwd hoe dit werkt en wat het voor jouw bedrijf kan opleveren? We leggen het graag aan je uit.

Virtual Reality en e-commerce

Dankzij Virtual Reality is het mogelijk om de fysieke realiteit na te bootsen. Virtual Reality wordt steeds populairder en de toepassingen zijn eindeloos. We zien dat dit al veel wordt gedaan in de entertainmentindustrie, maar ook binnen de e-commerce is het steeds meer upcoming. Door op jouw website gebruik te maken van Virtual Reality kun je jouw klanten een unieke ervaring meegeven waardoor je kunt zorgen voor een optimale klantbeleving. Daarmee kun je zeggen dat Virtual Reality een krachtige marketingtool is, mits je hier natuurlijk op een juiste manier mee aan de slag gaat.

Virtueel shoppen

Een Nederlands bedrijf dat op een unieke en effectieve manier gebruikmaakt van Virtual Reality is Wifimedia. Via de website van Wifimedia kun je virtueel door de fysieke winkel in Arnhem lopen door middel van pijltjes. Dit is in de praktijk al vaak uitgevoerd via bijvoorbeeld een virtual tour van Google. De virtuele tour van Wifimedia gaat echter een stapje verder. Bij het rond lopen in de winkel is een digitale adviseur aanwezig. Deze adviseur doet zijn/haar praatje bij verschillende producten. Zo kunnen klanten kennismaken met de producten van merken zoals Sonos, HEOS by Denon, LG en Sony, terwijl een specialist alle ins en outs vertelt over het specifieke product.

Powered by WPeMatico