KidsRights brengt kinderrechten wereldwijd onder de aandacht – door kinderen daarin zelf voorop te laten lopen als changemakers. Hun missie en hun verhalen brengen zij momenteel over de bühne via veel verschillende social media kanalen en websites. Campagnematig worden de verschillende kanalen goed ingezet, maar er ligt een uitdaging om deze communicatie structureel onder één paraplu samen te brengen én om relevant te zijn voor de verschillende doelgroepen.

Output: Een content strategie om doelgroep, doelstelling, content en kanaal bij elkaar te brengen (incl. website, e-mail en social kanalen). Een concreet plan waarbij we per doelgroep de kanalen, content- vorm en boodschap benoemen.

Hoe we het hebben aangepakt

Bij UX design denk je misschien als eerst aan het creëren van de beste gebruikservaring van een website of app. Maar, dit beperkt zich niet tot het verfraaien van de interface. Content speelt een even belangrijke rol. Een strategie die zorgt dat de emoties van je gebruiker overeenkomt met de toon en het type bericht is een belangrijk onderdeel van de user experience. En dus hebben we ook UX design toegepast op het ontwikkelen van de content strategie voor KidsRights. Hierbij doorlopen we de volgende 6 fases.

kids

Powered by WPeMatico