Destiny 2 heeft het niet gemakkelijk gehad. Na een redelijk desastreuze lancering waarbij ontwikkelaar Bungie het klaarspeelde om én niet veel nieuwe ‘casual’ spelers te vinden én de hardcore Destiny 1-spelers tegen zich in het harnas te jagen is het eerste jaar een lange, zware weg geweest. De laatste expansie Warmind was al een stap in de goede richting, maar de échte terugkeer naar het Destiny dat zoveel spelers leuk vonden werd voor 4 september beloofd. Dan komt Forsaken uit, en die uitbreiding brengt volgens Community Manager David ‘DeeJ’ Dague zoveel nieuwe dingen dat er voor iedereen iets bij zit.

Gambit

Op Gamescom draaide dat vooral om de nieuwe modus Gambit, die een hele leuke combinatie tussen PvE en PvP is. Dat betekent effectief dat je in teams van vier probeert zo snel mogelijk zo veel mogelijk vijanden te verslaan. Die vijanden droppen muntjes en daar moet je er 75 van verzamelen om een grote boss op te roepen. Wie het eerst als team die boss verslaat, wint de ronde. Het wordt ingewikkeld doordat je muntjes (of ja, ‘motes’) kwijtraakt als je af gaat en je er maximaal 15 bij je kunt dragen. Afhankelijk van of je er meer dan 5, 10 of het maximale aantal naar de bank brengt kun je extra vijanden oproepen bij het andere team om hun bank te blokkeren én je kunt af en toe iemand naar de andere kant sturen om 30 seconden lang het andere team te gaan killen.

Chaos dus, maar wel van de leukste soort. Je hoeft mijn woord er echter niet op te geloven: Bungie maakte bekend dat ze op 1 september Gambit voor iedereen die Destiny 2 heeft één dag speelbaar maken, zodat iedereen kan kijken of ze het leuk vinden voor de lancering van de uitbreiding drie dagen later.

Powered by WPeMatico