Gamescom 2018: The Sojourn is een hele sterke puzzelgame

Met de hoeveelheid games die er tegenwoordig dagelijks uitkomt is het gewoon niet meer bij te houden. Niet gek dus als je nog nooit van The Sojourn gehoord hebt. Ik had dat namelijk ook niet, totdat ik hem op Gamescom kon spelen, en ook jij kunt deze titel beter onthouden.

The Sojourn is een 3D puzzelgame met een simpele opzet: bereik de uitgang van ieder level. En om die uitgang te bereiken moet er natuurlijk nagedacht worden. De puzzels draaien allemaal om het bestaan van twee werelden in hetzelfde level, waarbij er natuurlijk in de ene wereld dingen te zien zijn die er in de andere niet zijn.

De ‘gewone’ wereld is in eerste instantie zichtbaar, en hier zul je al snel zien dat er bijvoorbeeld bruggen ontbreken. Elk level heeft ook een soort bron waar je een balk kunt opvullen. Zolang die balk nog energie heeft kun je de andere wereld zien. De truc is dat die balk leegloopt als je gaat bewegen. Je raadt het al: balk vullen en zie daar een brug, maar als je begint te lopen is de balk leeg voordat je er overheen bent.

Dus heeft de game natuurlijk allerlei andere elementen die je daarbij kunnen helpen. Zo is er een ‘idol’ waarmee je van plaats kunt wisselen (maar alleen als je energie hebt). Zo kun je dus bijvoorbeeld deze idol vlak naast de brug zetten, je energie weer aanvullen, en dan meteen met de idol wisselen. Zo sta je opeen met een volle balk naast de brug en kun je er overheen.

Powered by WPeMatico

Aanbevolen artikelen