Op de technologiebeurs IFA in Berlijn was het afgelopen weekend goed toeven voor fans van hoge resoluties, want bijna elk merk had wel een 8K tv op de show staan. LG, Samsung en andere merken hadden allemaal een supergrote tv met een haarscherp promofilmpje waarop je de kleinste details van drukke scènes zoals een optocht kon zien. Prachtig. Fenomenaal. En volstrekt nutteloos.

Zoals ik ongeveer een jaar geleden al zei komt 8K er aan, of we dat nu willen of niet. We zijn inmiddels het proof of concept-stadium voorbij, want er komen dit jaar nog 8K-tv’s in de winkels te liggen. Ook in Nederland. Het kan, dus wordt het gemaakt, en dan filtert de ‘noodzaak’ vanzelf naar beneden richting de consument die uiteindelijk geen andere keuze meer heeft dan dat nieuwe ding kopen. Daar zijn we nog lang niet, want nu zit 8K nog in de fase waar mensen het kopen omdat ze willen laten zien dat ze het kunnen betalen. Zoals een Ferrari.

IMG_0964

Powered by WPeMatico