Over e-mail marketing wordt veel geschreven. Over onderwerpregels, segmentatie, doelgroepselectie, type mailings, campagnes, metrics etc. En over elk onderwerp is wel een checklist te vinden. Mijn collega Hidde: ‘Waarom bundelen en comprimeren we al die checklists niet tot één allesomvattende checklist? Gewoon alles op een rij.’

Soms zijn goede ideeën simpel. Onderaan dit artikel kun je de complete e-mailmarketing checklist direct downloaden. Hieronder lees je een korte uitleg van wat er zoal in staat. En dat is dus veel!

Check je inboxvelden

De eerste prioriteit van elke e-mailmarketeer moet een hoge open ratio zijn. Je wilt immers dat je mailings worden gelezen. Zorg er dus voor dat je mailings positief opvallen in je inbox. De meeste marketeers weten ondertussen wel dat je op je mobiel drie inboxvelden ziet: de afzendernaam, de onderwerpregel en de snippet.

Toch valt het mij en mijn collega’s nog steeds op dat deze inboxvelden te weinig aandacht krijgen. Hieronder zie je een screenshot van mijn mobiel van enkele weken geleden:

spotler-mailbox

Powered by WPeMatico