5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events

Of het nu het Wereldkampioenschap voetbal is, de Olympische Spelen, de Super Bowl of de uitreiking van de Oscars. Dit soort grote evenementen zijn niet alleen de best bekeken shows van het jaar, het zijn ook de evenementen waarover we met zijn allen het meeste tweeten.

Het afgelopen WK Voetbal in Rusland, met Frankrijk als winnaar, was goed voor in totaal 115 miljard impressies (views op Twitter). De Super Bowl 52 van eerder dit jaar, goed voor 4,8 miljard impressies, en dat op één dag. En de Olympische Spelen van 2018 hadden in totaal samen zo’n 33,6 miljard views op Twitter. Stuk voor stuk indrukwekkende cijfers. En dergelijke live events zijn dus ook een mooie manier om wat extra aandacht rondom jouw bedrijf of merk te krijgen.

Om relevant te blijven met jouw publiek, volgers of fans is het dus slim om deel uit te maken van de conversatie rondom dit soort grote events. En dat is niet alleen goed voor je engagement, het kan ook nog eens goed zijn voor de business.

Onderzoek

Recent onderzoek van NeuroInsight heeft aangetoond dat Twitter Ads tijdens dergelijke live events 11% effectiever zijn in het stimuleren van betrokkenheid en ook nog eens 9% beter (in je geheugen) blijven hangen dan advertenties op televisie. Daarnaast brengen gebruikers ook nog eens 4% meer tijd door op Twitter tijdens dit soort grote events, in vergelijking tot een normale dag.

Allemaal mooie cijfers, maar hoe creëer of bedenk je nu zelf een inhaker of tweet om je voordeel te halen uit een betrokken publiek tijdens deze live events? We hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet. Lees ze goed door, haal er je voordeel uit en zorg ervoor dat bij het volgende grote event jij weet wat te doen voor jouw bedrijf of merk!

1. Hou geen verkooppraatje

Keep it real. Ga geen verkooppraatje houden. Zorg dat de tweets inspelen over de recente activiteit, team of persoon. Je zal een beetje moeten entertainen en proberen op een subtiele manier jouw bedrijf te vermelden. Een goed voorbeeld hiervan is Duracell, dat tijdens de afgelopen Super Bowl met 1 tweet de perfecte balans wist te vinden tussen het feliciteren van de Eagles met de overwinning en tegelijkertijd in te spelen op de geschiedenis van de Philadelphia fans en batterijen.

Powered by WPeMatico

Aanbevolen artikelen