Wecycle organiseert de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen (e-waste). Vandaag is het bedrijf voor het eerst gestart met een Snapchat-campagne. Deze moet jongeren via een grappige lens gaan wijzen op de inleverbakken voor kleine elektrische apparaten in winkels.

Campagne op Snapchat

Deze campagne op Snapchat vormt de aanloop naar de eerste International E-waste Day die gehouden zal worden op 13 oktober.

Snapchat-gebruikers kunnen via een lens een ondeugende kat in hun eigen omgeving plaatsen en hem diverse kleine elektrische apparaten laten wegmeppen. Via advertenties op Snapchat worden jongeren van 13-18 jaar verleid om de nieuwe lens te downloaden en als augmented reality toe te passen.

Uiteindelijke doel is om jongeren meer klein e-waste te laten inleveren in Wecycle-inleverbakken beschikbaar in zo’n 5.000 winkels. In Nederland gebruiken zo’n 700.000 jongeren onder de achttien jaar dagelijks Snapchat.

Een preview zie je hier. Hieronder de snapcode om de lens te kunnen downloaden binnen Snapchat.

Wecycle_Snapchat-code_NaughtyCat

Powered by WPeMatico