Langzaam van Mobile First naar Mobile Only?

Vorig jaar rond deze tijd plaatste ik een blog over het Nationaal E-mail Onderzoek en de rol van mobiel in dit onderzoek. Ik liet toen met cijfers uit dit onderzoek zien hoe het gesteld is met de adoptie van mobiel in relatie tot a) e-mail en b) shopping. Nu is inmiddels het Nationaal E-mail Onderzoek 2018 verschenen en uiteraard heb ik gekeken of dat wat ik vorig jaar schreef nog steeds opgaat. En wat denk je? Jawel hoor. Sterker nog, mobiel is nog dominanter aanwezig.

Smartphone is nog populairder geworden om e-mail op te lezen

De smartphone is natuurlijk niet meer weg te denken uit ons leven. Steeds jonger hebben we al zo’n ding in onze zak of tas zitten. We zijn er helemaal mee vergroeit. De mobiele ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op. Je bereik is door de jaren heen steeds beter geworden. De snelheid van het mobiele internet is steeds beter geworden. We zijn van 2G naar 3G naar 4G naar bijna 5G gegaan. Er is tegenwoordig overal wifi beschikbaar en gebruikskosten zijn inmiddels overal in Europa hetzelfde als in je thuisland. Als je aan e-mailmarketing doet, dan moet je mail er first and foremost tip-top uitzien op mobiel.

Kijken we naar het de resultaten uit het Nationaal E-mail Onderzoek door de jaren heen, dan zien we dat sinds 2015 de smartphone het meest gebruikte device is om e-mail op te lezen. Gemiddeld over alle leeftijdscategorieën heen leest in 2018 46% van de respondenten zijn of haar e-mail op zijn of haar mobiele telefoon. In 2015 was dat nog 36%, in 2016 was dat 37% procent en in 2017 was dat al 43%.

mobile_first

Powered by WPeMatico

Aanbevolen artikelen