Je doet vast al ‘iets’ met social media. En je hebt vast ook al verschillende artikelen gelezen over hoe je als organisatie social media het beste kunt inzetten. Toch blijft het lastig om de vertaalslag te maken. Wat een ‘goede’ social media strategie is, verschilt per organisatie. Wij van Red Banana, hét online marketingbureau in Brabant, helpen je op weg met de 5 belangrijkste tips voor het ontwikkelen van een goede social media strategie.

Tip 1: Doe onderzoek! Wie is jouw doelgroep en waar heeft deze behoefte aan?

Weet voor wie je het doet. Wie is je doelgroep? Zijn het voornamelijk mannen of vrouwen? In welke leeftijdscategorie zitten ze? Wat vinden ze interessant om te zien? Bepaal dit voor je losgaat met het maken van jouw social media content.

In de statistieken van onder andere Facebook en Instagram kun je in een oogopslag zien wie jouw doelgroep is. En ook belangrijk: wanneer deze actief is. Pas jouw type content aan op jouw doelgroep, maar houdt ook zeker rekening met de momenten wanneer zij het meest actief zijn.

Powered by WPeMatico