Destiny 2 Forsaken: de uitbreiding die positief blijft verrassen

Ontwikkelaar Bungie had een hele hoop goed te maken met Forsaken, de laatste uitbreiding van Destiny 2. Die game heeft een hele berg problemen gehad en nadat voor fans de bodem van de goodwill bereikt was met de eerste uitbreiding Curse of Osiris was het de tweede, Warmind, die spelers een beetje hoop gaf. Er was meer goed dan fout aan die weliswaar nog steeds vrij kleine uitbreiding, maar met meer communicatie en beloftes voor september wist Bungie de Destiny 2-spelers een beetje rustig te houden of in elk geval hoop te geven.

Forsaken moest het allemaal gaan doen, maar de problemen met Destiny 2 waren zo structureel dat het onverstandig is om over één nacht ijs te gaan. Elke nieuwe uitbreiding van Destiny 2 was – net zoals het vervolg zelf – welkom in de eerste twee weken, maar om de grote problemen van de game (en ze waren echt serieus groot) op te lossen was niet alleen een herstructurering nodig van een hoop van de systemen in de game, maar ook een serieuze upgrade voor de endgame, het belangrijkste deel van een game als Destiny. Looter shooters hebben een duidelijk instappunt nodig, moeten je daarna als speler bezig kunnen houden zonder spelers die op verschillende punten ingestapt zijn uit elkaar te trekken en dan ook nog als je bijna alles hebt gedaan excuses aandragen om de game te blijven spelen. Hoe doe je dat in één uitbreiding?

Ik kan het bijna niet geloven, maar het is ze nog gelukt ook: Destiny 2 is grotendeels gefixt.

Powered by WPeMatico

Aanbevolen artikelen