Apple’s strategie om alles maar duurder te maken blijft werken

Apple’s cijfers over het derde kwartaal werden gisteren bekend gemaakt en daaruit bleek dat er 20 procent meer om is gezet dan in het jaar hiervoor. Hebben ze dan meer iPhones verkocht? Nee hoor, zo blijkt. Het enige verschil tussen dit jaar en vorig jaar is dat elke iPhone gewoon een stuk duurder is geworden.

Als je er bij stilstaat is dat eigenlijk je reinste waanzin, dat de immens populaire smartphones alleen maar duurder worden terwijl de onderscheidende aspecten van iPhones ten opzichte van de concurrentie alleen maar minder worden. Maar het werkt: Apple is premium, en heeft het blijkbaar niet nodig om de gebruikelijke mechanismen van vraag, aanbod en waardebepaling op basis van features en design te volgen. Je koopt Apple blijkbaar omdat je het kunt betalen. Omdat je dat altijd al hebt gedaan. Omdat de hogere kosten toch uitgesmeerd worden over je abonnement. Noem maar een reden, maar het zorgt er voor dat Cook & Co. lachend naar de bank gaan aan het einde van elk kwartaal.

Powered by WPeMatico

Aanbevolen artikelen