Influencer packaging is niet een alledaagse term die je regelmatig in de marketing voorbij hoort komen. Het is een combinatie van influencer marketing en verpakkingen. Bij influencer marketing draait alles om het perfecte plaatje op social media. Verpakkingen spelen hierbij een belangrijke rol. Vandaag de dag is die rol zo groot dat er zelfs een ware handel is ontstaan omtrent lege verpakkingen.

Een opvallende verpakking fungeert als een echte like-generator en stimuleert social sharing. Hoe meer likes een filmpje of foto krijgt, hoe beter. Dat is de gedachte. Meer engagement betekent namelijk een grotere kans op meer conversie. Een kleine actie als een like of een comment, zorgt voor betrokkenheid en maakt de drempel naar bijvoorbeeld een contactformulier lager. Een creatieve take-away verpakking of een opvallende verzenddoos krijgt massaal likes. Hier willen we natuurlijk meer over weten! Je leest er hier alles over.

Wat is de key voor een succesvolle en shareable packaging op social media?

Doordat sociale platforms zoals Instagram en Snapchat steeds prominenter aanwezig zijn, gaan consumenten meer foto’s delen van producten op platformen als deze. Het wordt voor merken daarom gunstiger om producten te maken die uniek en visueel aantrekkelijk zijn. Hoe aantrekkelijker de verpakking, hoe eerder deze producten online met hun vrienden en kennissen gedeeld zullen worden.

Uit consumentenonderzoek dat is uitgevoerd door GlobalData blijkt dat opvallende en unieke verpakkingen invloed hebben bij het maken van aankoopbeslissingen bij meestal meer dan de helft van de consumenten wereldwijd. Dit geldt voor producten in de voedingsindustrie, schoonheid & verzorging, alcohol en niet-alcoholische dranken.

foto 1

Powered by WPeMatico