Volvo heeft voor de innovatieve XC40 gekozen voor een vernieuwende aanpak om deze compacte premium SUV beter onder de aandacht van consumenten te brengen. Na een succesvolle pop-up-testdrive door hartje Amsterdam, hebben ze onlangs ook reizigers op Schiphol kennis laten maken met de Volvo XC40 aan de hand van Augmented Reality (AR).

Augmented Reality Wall

In de vertrekhal konden alle reizigers bij een Augmented Reality Wall ervaren hoe de Auto van het Jaar 2018 hun leven eenvoudiger kan maken. Zodra voorbijgangers voor de AR Wall – een soort levensgrote spiegel – liepen, wandelden ze in een virtuele stad waarin Volvo de XC40 presenteert als de ideale ‘urban car’ die zijn bestuurder en inzittenden geheel ontzorgt.

Een mooi voorbeeld is dat een online besteld pakketje met toestemming van de eigenaar veilig en betrouwbaar door de bezorgdienst in de auto kan worden afgeleverd. Met het tweede gedeelte van de AR-ervaring konden reizigers zich als het ware aan de drukte van Schiphol onttrekken en genieten van de rust van een stadspark.

Wegrijden van Schiphol

Voorbijgangers die door hun virtuele ervaring nieuwsgierig waren geworden naar de nieuwe Volvo XC40, konden de compacte premium SUV ter plekke beter leren kennen door gelijk een vrijblijvende proefrit te maken. Een passend vervolg op de virtuele kennismaking omdat degenen in de auto nu wel echt uit de drukte van Schiphol weg konden rijden.

Powered by WPeMatico