Bij Ford gaat het allang niet meer alleen om het verkopen van zoveel mogelijk auto’s ook als is dat wel de basis waar alles om draait bij een van de grootste autoproducenten ter wereld. Het automerk is al jaren bezig om autorijden veiliger te maken en een bijdrage te leveren aan een schonere en betere maatschappij. Een van de jaarlijkse publicaties over die maatschappij is het jaarlijkse trendrapport ‘Looking Further with Ford’, waarin het automerk samen met analisten op zoek gaat naar oorzaken en impact van gedragsveranderingen.

In het onderzoek wordt vooral gekeken naar de invloed van technologie en hoe wij daarop reageren. Worden we echt blij van al die innovaties of zijn we juist bang voor de steeds meer toenemende technologie en is het een bron van angst. Zeker nu we worden geconfronteerd met AI (kunstmatige intelligentie) en Robotica. Dit alles nog los van de vraagstukken rond onze privacy.

In de ontwerpbenadering van Ford staat de mens centraal. Het bedrijf wil technologie gebruiken om het leven van consumenten te verbeteren en om gemeenschappen te verrijken. Elk jaar worden nieuwe inzichten gebruikt om de prioriteiten voor de toekomst op te stellen en om uit te leggen hoe het bedrijf vandaag nadenkt over de behoeften van morgen. De uitkomsten die te lezen zijn in het trendrapport gaan daarom niet alleen Ford aan maar geven een boeiend inzicht van het gedrag van mensen in onze huidige samenleving.

Ford_trendonderzoek_2019
71% van de mensen krijgt energie van veranderingen