Tijdens de Webwinkel Vakdagen 2019 hebben Thuiswinkel.org en Spotler het E-commerce Marketing Trendrapport 2019 gelanceerd. Dit rapport zit boordevol handige insights waarmee je als webwinkelier het verschil kunt maken. Hieronder lees je de 9 belangrijkste marketingkansen waarmee je je business kunt laten groeien.

1. Zorg dat je de basics op orde hebt

De e-commerce is helemaal hip & happening. Een beetje webwinkelier zorgt ervoor dat zijn klanten in 2019 via de voice-assistent van Google Home hun bestellingen kunnen plaatsen. Of toch niet? Niet echt. Dit is slechts voor een klein deel van de e-commerce interessant. Breng eerst eens in kaart hoe je bezoekers trekt naar je webshop, hoe je ze converteert naar kopers en hoe je voor deze kopers de bestellingen afrondt. Vooral in het traject van order naar voordeur of met de zogenaamde last mile marketing is veel winst te halen. Zeker als je dat goed op orde hebt.

2. Richt een verlaten-winkelwagen- en verjaardagscampagne in

Eén van de meest verrassende uitkomsten van het trendrapport is de lage inzet van de verlaten-winkelwagencampagne. Je zou toch verwachten dat webwinkeliers deze campagne volop inzetten, maar dat is niet het geval. Slechts 43% zet deze campagne in. En dat geldt ook voor die andere goed converterende campagne: de verjaardagscampagne. Die wordt door slechts 26% ingezet. Je laat echt omzet liggen als je deze campagnes niet inricht.

spotler-verlaten-winkelwagen