HEMA en Albert Heijn gaan samenwerken en openen nog dit jaar twee pilotwinkels waar klanten zowel hun Hema- als Albert Heijn-boodschappen kunnen doen. In twee stedelijke winkels van Hema (nog niet bekend waar) komt een Albert Heijn met een volledig assortiment vers en houdbare producten.
De HEMA heeft zijn ambities al eerder bekend gemaakt. Met dit toch redelijk spectaculair nieuws wordt duidelijk dat de groeistrategie van HEMA gericht is op het verder ontwikkelen van slimme, innovatieve concepten en strategische partnerships, zowel in het buitenland als in Nederland.

De vandaag aangekondigde pilot met Albert Heijn is een belangrijke en eerste stap hiertoe in Nederland. Later dit voorjaar zal de Hema haar nieuwe strategische plannen presenteren hetgeen betekent dat er maar zit aan te komen. Voor Albert Heijn is de pilot met HEMA een verdere onderstreping van de ontwikkeling van gemakswinkels en foodservice in centrum locaties van grote steden met als primaire doel klanten nog beter te bedienen.

Ik kijk er naar uit om de komende maanden verder invulling te geven aan onze pilot, om deze later dit jaar te lanceren. De groeistrategie van HEMA willen we ook in Nederland verder ontwikkelen met slimme, innovatieve concepten en partnerships. Ik ben er van overtuigd dat we voor onze klanten hiermee het leven leuker, makkelijker en beter maken

– Tjeerd Jegen, CEO HEMA