‘Een Dagje Groen’ is een campagne van Milieu Centraal die consumenten moet helpen om duurzame stappen te zetten. De actie ging 12 februari van start en inmiddels zien we steeds meer acties voorbijkomen op social media. De organisatie heeft verschillende BN’ers en influencers ingezet ter promotie van de campagne. Op de website van de campagne kunnen consumenten zelf een actie starten en zien welke impact hun keuzes hebben op het milieu.

Dit bericht bekijken op Instagram

Reizen met de trein of fiets in plaats van de auto is beter voor het milieu. @jordisloots laat voor ‘een Dagje Groen’ 20 dagen zijn auto staan en kiest voor het OV of de fiets! Pak jij ook regelmatig het OV of de fiets? ????????⁣ ⁣ ⁣ ⁣ Redenen om je auto te laten staan:⁣ ⁣ – Je beweegt meer⁣ ⁣ – Een ritje op de fiets kost niets⁣ ⁣ – Je bespaart brandstof en dus CO2⁣ ⁣ – Je bent groen bezig!⁣ ⁣ ⁣ ⁣ We leggen de meeste kilometers af met de auto (77%), op ruime afstand gevolgd door de trein (8%) en de fiets (7%). Als je de fiets pakt voor kleine ritjes en de trein voor lange afstanden, verlaag je de impact van jouw vervoer flink. De fiets en trein stoten namelijk helemaal niets of bijna niets uit.⁣ .⁣ .⁣ .⁣ Doe ook mee met een dagje groen! Check de link in bio!⁣ ⁣ #milieucentraal #EenDagjeGroen #OV #duurzaamvervoer #duurzaam #trein #auto #fiets #autolatenstaan #treinleven #ns #partner #groenbezig

Een bericht gedeeld door Milieu Centraal (@milieucentraal) op