Albert Heijn is de grote winnaar van de Shopping Awards 2019. Het bedrijf won de vakprijs in de categorie DHL FMCG & Personal Care en de overall juryprijs. Zodoende mag Albert Heijn zich een jaar lang de beste winkel van Nederland noemen.

De supermarkt was eerder deze week ook al in het nieuws nadat bekend werd dat er een test is gestart waarbij groente en fruit zonder verpakking in het schap komen te liggen.

Shopping Awards 2019

Onder de leiding van presentator Dennis Weening werden gisteren de prestigieuze Shopping Awards uitgereikt in Noordwijk. Huis ter Duin vormde het traditionele passende decor.

‘Beslist.nl Beste Winkel 2019’ staat op de hoofdprijs waarmee Albert Heijn Noordwijk verlaat. Het keurkorps, bestaande uit alle juryvoorzitters van de Shopping Awards, geeft als reactie:

Albert Heijn is zich op alle fronten digitaal aan het ontwikkelen, met de voet op het gaspedaal en lef om te experimenteren. Dankzij het innovatie-framework kunnen snel prototypes in de markt worden gezet, waarbij het oplossen van klantproblemen centraal is komen te staan: ‘Retail as a Service’.

Het supermarktbedrijf weet content knap door het selectieproces heen te weven en onderscheidt zich onder andere van de concurrentie op personalisatie; vanuit data worden klanten individueel benaderd, onder meer met persoonlijke aanbiedingen online én in de winkel. De omnichannel-kwaliteit is bewezen hoog, hetzelfde geldt voor de gemeten NPS. Albert Heijn kan zich digitaal meten met grote internationale branchegenoten en is de overtuigende winnaar van deze prestigieuze Shopping Award.

ah-2019