Als je aan Zeeman denkt, dan denk je niet gelijk aan sneakers. Toch lanceert de textielketen nu twee sneakers: een budgetsneaker van €12,99 en een exclusieve sneaker van €200,-. Een dure grap voor de consument die het normale assortiment van Zeeman gewend is.

Merken als McDonalds, Febo, Ikea en Lidl staan bekend voor het slim in de markt zetten van fashion-items. Maar dat is uiteraard iets waar ze zelf ook al eerder succes mee hebben geboekt. Denk aan de trouwjurk.

Zeeman zegt nu de twee sneakers op de markt te brengen om te onderzoeken waarom de ene sneaker stukken goedkoper is dan de ander. Vandaar ook het opmerkelijke prijsverschil tussen de Basic Z en de Hybrid-Z.

Zeeman Sneaker – Basic Z

Het goedkope type sneaker van €12,99 is de Basic Z. Een eenvoudige witte sneaker met blauwe accenten die overeenkomsten heeft met standaard uitvoeringen van bekendere sneakers van Adidas, Puma en Nike. Deze is in een oplage van 20.000 stuks gemaakt. Vanaf 1 juni in alle winkels van de keten verkrijgbaar én online.

basicZ
Basic Z