Naast de bekende supermarktketens en natuurlijk het succesvolle Picnic, probeert ook de app-only supermarkt Crisp een plek in de markt te veroveren. En met succes, want sinds de start vorig jaar is het klantenbestand vervijfvoudigd. Helaas maakt Crisp niet bekend hoeveel klanten dat dan precies zijn. Investeerders staan in ieder geval voor de supermarkt in de rij. Het haalde onlangs 5 miljoen euro binnen aan groeikapitaal bij Nederlandse investeerders. Ook bij de start haalde Crisp al een kapitaal op van 3 miljoen.

Dit bericht bekijken op Instagram

PERFECTE MATCH // Wist je dat ‘onze’ haring in Deense en Noorse wateren wordt gevangen? Onder Nederlands toezicht, dat wel. Want alleen Nederlandse kenners weten hoe lang een vers gevangen haring in het zout moet om precies de goede fermentatie te bereiken. Fermentatie? Dat is toch bederf? Klopt. Wij eten rauwe haring ‘gerijpt’, met een specifieke mate van bacterievorming die zorgt voor smaak en textuur. Dat is wat er ook met yoghurt, desembrood en kaas gebeurt. Smaakvol bederf dus. Op het moment dat de haring wordt ingevroren, stopt de fermentatie. En zodra de haring wordt ontdooid, gaat het gewoon weer verder. Daarom werkt elke goede haringkar met bevroren haring die op de dag zelf wordt ontdooid. En leveren wij je bevroren haring tot aan de vriezer. Hoef je alleen nog zelf de vlaggetjes op te hangen. En ze eventueel tussen een wit bolletje te vouwen. En laten we die nou óók hebben. •⁣⠀ #hollandsenieuwe #perfectematch #crispnl #onlinesupermarkt #chefmode #onmytable #foodspotting #eatingfortheinsta #eatgood #spoonfeed⠀

Een bericht gedeeld door Crisp (@crisp_nl) op