De H&M Group komt met een ‘Restore Collection’: een unieke collectie met voorheen onverkoopbare kleding, die is hersteld en weer in de winkel ligt. Deze bijzondere collectie wordt verkocht bij COS, onderdeel van H&M Group en bestaat uit gerestaureerde items. Dat kan kleding zijn die de winkel vanwege beschadigingen nooit heeft gehaald, of artikelen die door klanten zijn geretourneerd. Uiteraard zijn de items hersteld en gereinigd voordat ze weer in de winkel belanden. Dat doet de H&M Group in samenwerking met partner The Renewal Workshop.

De ‘Restore’-collectie is een belangrijke test om ons denken rond nieuwe bedrijfsmodellen voor een circulaire economie uit te breiden. We hebben een grote verantwoordelijkheid met de schaal en impact die we momenteel hebben op het milieu en deze test is een voorbeeld van waar we mee bezig zijn in het verkennen van nieuwe oplossingen. Het is van essentieel belang dat we nieuwe mogelijkheden bedenken die minder impact hebben op ons milieu terwijl we klanten kwalitatieve, mooie producten bieden die lang meegaan.

– Laura Coppen, Circular/Sustainable Business Development The Laboratory, H&M Group