Heb je een website gemaakt of wil je er een maken? Heb je een geniaal idee voor een nieuwe app? Of ben je gewoon op zoek naar een voor jou handige domeinnaam met een bijbehorend e-mailadres? Dan heb je een hostingprovider nodig.

Alleen vliegen de SSD’s, GB’s en uptimegaranties je overal om de oren. Iets waar jij niet te veel mee bezig wilt zijn, want hosting moet gewoon werken. Dat het snel en bereikbaar is, dat mag je toch van iedere hostingprovider verwachten?

Je staat er zeker niet alleen voor. Uit onderzoek (uitgevoerd door PanelWizard in samenwerking met Hostnet) blijkt namelijk dat 61% van de ondernemers geen interesse heeft in de techniek achter hosting. Het merendeel ziet hosting als een technische kwestie, waar ze liever niet aan denken en/of geen tijd aan besteden. Daarnaast komt in hetzelfde onderzoek naar voren dat hostingproviders het verschil kunnen maken op gebied van service. Voor 95% van de ondernemers is dit namelijk doorslaggevend bij de keuze voor een hostingprovider.

H2: Met service maak je het verschil

Stel: Er doet zich een probleem voor met je hosting. Dan wil je natuurlijk dat dit snel en efficiënt opgelost wordt. Deze wens is echter niet altijd de realiteit. Want in de hostingbranche heeft men het vooral over prijzen en technische specificaties. Maar niet bij Hostnet. Bij Hostnet is men van mening dat service techniek toegankelijk maakt voor iedereen. Of je nu over veel IT-kennis beschikt of juist geen technische achtergrond hebt. Je krijgt de service die bij je past.

“Natuurlijk moet de technologie bij hosting in orde zijn en mag je dat ook minimaal verwachten. Maar als provider maak je hiermee niet het onderscheid naar je klanten. Service heeft altijd al in ons DNA gezeten en nu blijkt uit dit onderzoek dat het ontzorgen van klanten nog belangrijker is dan wij dachten; het is voor klanten zelfs van doorslaggevend belang”, aldus Willem Jan Rutgers, Business Line Manager bij Hostnet.

Hostnet heeft 3 servicepijlers: 7 dagen per week persoonlijk contact, een proactieve aanpak en gebruiksgemak. Samen vormen ze de door klanten goedgewaardeerde service van Hostnet.

1. Een proactieve aanpak

Er kan zich altijd een probleem voordoen. Hosting blijft immers een stukje techniek. Door een proactieve aanpak is Hostnet deze problemen een stap voor. Voordat de klant doorheeft dat er iets speelt, willen ze het betreffende issue verholpen hebben. Bovendien kunnen klanten rekenen op proactief en eerlijk advies, wanneer de situatie daarom vraagt.

Hoe dit precies tot uiting komt, verschilt per dienst. Ter voorbeeld: Managed Services. Hierbij heb je als klant een beheerde, op maat gemaakte hostingomgeving. Servers worden 24/7 op kwetsbaarheden gemonitord. Mocht er een afwijking worden geconstateerd, dan wordt dit snel gefixt en word je hier als klant persoonlijk van op de hoogte gesteld. Daarnaast wordt continu in de gaten gehouden of je over voldoende resources beschikt. Zo voorkomt Hostnet downtime door overbelasting. Ook beschik je met Managed Services over een persoonlijke accountmanager die regelmatig even contact opneemt om te vragen hoe het gaat.

hosting-service-hostnet
Hosting is overal hetzelfde, service niet